Lelaki Benci Perempuan Menangis



Lelaki benci + menyampah + meluat tengok perempuan menangis ? Yeke.. ? Kalau nak cakap benci pun..agak agak laa tengok la keadaan samaada perempuan tu menangis kegedikkan atau nangis kesedihan. Tak baik benci benci perempuan menangis, sebab dengan cara tu je la perempuan ni dapat luah perasaan diorang yang terpendam tu..

Perempuan ni, bukan suka suka nak menangis. Kalau korang nak tau, perempuan yang menangis ni ada dua jenis.

=Yang pertama, perempuan yang suka menangis tak kira waktu dan situasi. Benda simple dan hal kecik pun dia boleh merengek dan menangis.

=Yang kedua, perempuan yang menangis bila hati dia betul betul tersentuh dengan sesebuah perkara tu. Kalau sekental dan sekuat mana hati perempuan tu…dia akan menangis jua.


Rugilah lelaki kalau dia dapat perempuan yang jenis first tu. Awek menangis tak kira tempat, buat kerja susah sikit nak menangis. Kena sakat sikit dah menangis. Aku tau , lelaki mana yang tak rasa semak kepala otak layan perempuan macam ni kan ? Nasib korang lah..sebab setahu aku, perempuan yang suka menangis tak kira situasi ni jenis perempuan yang fragile, gedik, suka ambil perhatian, tak suka kenal erti kepayahan.

Untunglah lelaki yang dapat perempuan jenis kedua tu. Tahu menangis ikut situasi. Selagi perempuan tu tahu handle sesebuah perkara tu…selagi dia kental dan semangat dia masih kuat, dia takkan menangis punya. Tapi, air matanya tetap akan jatuh bila dia betul betul tak tahan dan perlukan seseorang untuk berkongsi perasaan..

Pernah dengar lelaki cakap macam ni ..

"Eh, aku menyampah betul tengok perempuan nangis nangis ni".

Sebagai lelaki…apa perasaan korang bila tengok perempuan menangis ? Korang rasa benci ke, nyampah ke, meluat ke ?

And, sebagai seorang perempuan…bila lelaki cakap macam ayat kat atas tu..apa perasaan korang?

2 comments:

Nina said...

perempuan bukan saja2 nk nangis,tp dgn cara tu je dia nk luahkn prasaan dia n nak org bg prhatian kat dye,nak cakap mnagis utk gedik,nina tak prnah plak buat camtu,hehe..suka entri ni..

nysanurisma said...

hahaa..seronok baca entry nih. wt diri seniri tertanya2

Post a Comment

 
Design by Fakta Dan Kisah Bumi | Bloggerized by Kisah Bumi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...